Majoritatea au incetat sa mai viseze

~ Articol scris de Paul Coman

Din pacate noi, cei care exploram noi variante sau posibilitati, cei care indraznim sa ne dorim sau sa visam la o viata extraordinara, suntem in minoritate.

Majoritatea oamenilor au incetat sa mai viseze si s-au ascuns in spatele unei “realitati cenusii” in care stau foarte bine ancorati. Ei au impresia ca sunt cu picioarele pe pamant iar noi suntem cu capul in nori. Super, mie-mi place sa fiu cu capul in nori, peisajul este mai frumos.

Partea proasta este ca acesti oameni se simt bine cand ne descurajeaza pe noi. Ti-as da niste exemple din interactiunile mele cu astfel de indivizi dar 1. nu vreau sa mi le amintesc (prea tarziu, deja mi le-am amintit) si 2. nu fac obiectul acestei discutii.


Limiteaza-ti asocierea cu “descurajatorii”!

Exista doua tipuri de relatii: benefice si toxice. MIT (Massachusetts Institute of Technology) a facut un stiudiu conform caruia pentru fiecare descurajare este nevoie de 17 incurajari care sa-ti revigoreze increderea in tine. Suntem foarte sensibili la influentele externe, acestea ne pot alimenta visele, ne pot propulsa in viitor si tot acestea ne pot omori visele.

In afaceri este esential sa poti visa. Incepand de la acea scanteie initiala care provoaca nasterea businessului pana la solutiile complexe care potenteaza cele mai mari cresteri, toate aceste manifestari au ca sursa visul. Este o calitate pe care toti antreprenorii de succes o au, am vazut-o cu ochii mei.

Eu personal am visat foarte (foarte) mult in cei 27 de ani de viata. Rezultatele pe care le-am obtinut dupa atata visat sunt interpretabile si relative. Unii spun ca am avut succes, altii zic ca nu. Eu cred ca am avut cateva succese, mai multe esecuri si multe vise abandonate.

De ce le-am abandonat? Pentru ca am ajuns la concluzia ca anumite vise nu merita visate.

“Ce inseamna asta Paul?”

Este foarte usor sa cazi in capcana de a visa visele altora. De exemplu multi dintre noi visam la un milion de dolari si la viata pe o insula exotica unde sa nu mai fim nevoiti sa muncim. Si tu visezi asta? Fii sincer(a)! Probabil ca acesta este stereotipul succesului secolului XXI. Dar este oare ceea ce ne dorim cu adevarat?


Insula exotica

Eu cred ca dupa un an de trait pe acea insula vei visa sa petreci Craciunul cu familia, sa iesi cu prietenii de-o viata la o cafea sau pur si simplu sa traiesti din nou acel sentiment de apartenenta, familiaritate si confort pe care ti-l ofera numai locul denumit “acasa”.

Nu insinuez ca este gresit visul, vreau doar sa te gandesti daca merita sa lupti si sa faci sacrificiile necesare pentru acest vis.


Milionul de dolari

Milionul de dolari reprezinta nevoia noastra de siguranta. Avem impresia ca un milion de dolari este suma pe care daca o obtinem nu mai trebuie sa muncim.

Dar statisticile arata ca banii nu-ti ofera siguranta. Majoritatea castigatorilor la loto ajung dupa cativa ani intr-o situatie financiara mai rea decat inainte. Ah, bineinteles, tu nu i-ai pierde pentru ca stii ce sa faci cu banii. Hai sa-ti spun un secret: asa zic si ei, dupa ce castiga.

Siguranta o ai atunci cand esti suficient de valoros incat sa ai incredere ca poti oricand sa generezi un profit lunar care sa-ti satisfaca nevoile si dorintele.


Fara munca!

Excesul de timp liber este otrava.
— Tim Ferris

Ce frumos este sa nu muncesti. Sa te trezesti dimineata cu zambetul pe buze (la ora 8, fara alarma, ca doar nu mergi la lucru), sa iti bei cafeaua linistit, nimeni nu te grabeste pentru ca nu ai nimic de facut. Asta-i viata buna, nu?

Asta-i viata buna daca prin munca intelegi sarcini sau activitati obligatorii, repetitive si care nu-ti plac. Dar nu trebuie sa fie asa! Eu imi iubesc munca si nu pot sa concep ideea de a nu o face. Simt ca sunt implicat in ceva mai mare decat mine, simt ca am directie si tel, iar asta ma inspira, ma energizeaza si ma face mai fericit.

Eu am renuntat la visul cu insula si milionul. Am realizat ca nu e visul meu. Adevaratul vis este sa traiesc momentul, sa experimentez lucruri noi, sa invat, sa progresez, sa ajut, sa particip, sa fiu apreciat si sa fiu liber.

Daca esti un visator, aceasta este o incurajare! Numai visand si crezand in visele tale vei ajunge sa le traiesti. Mesajul meu este sa ai multa prudenta in alegerea visului si astfel poti avea o viata cu adevarat extraordinara.

Vezi: http://www.startupacademy.ro/