"Schimbati-va... sau veti fi schimbati"

~ Burke Hedges

Pe vremea cand predam, mancam zi de zi masa de pranz la aceeasi ora, in acelasi loc si alaturi de aceeasi profesori - iar asta vreme de peste zece ani. Si nu am sa-l uit niciodata pe Matt, profesorul de matematica. Indiferent ce era in meniu, Matt cerea acelasi lucru in fiecare zi - un simplu sandvis cu unt de arahide pe o felie de paine alba.
Intr-o zi, m-am asezat langa Matt. Muream de curiozitate sa aflu de ce comanda in fiecare zi acelasi lucru.
- Ei, Matt, i-am zis, vad ca si azi ai comandat acelasi sandvis ca de fiecare data. Trebuie ca-ti place foarte mult untul de arahide, asa-i?
- Nu chiar, imi raspunse Matt.
- Atunci il mananci pentru ca are proteine. E bogat in proteine, am zis eu.
- Nu m-am gandit niciodata la asta, spuse Matt.
- Ah, stiu! Faci economie, nu? Untul de arahide e un pranz ieftin.
- Nu, supa e mai ieftina, replica Matt.
Deja simteam ca ridic tonul, in timp ce spuneam:
- Uite ce e, Matt, tu comanzi un sandvis cu unt de arahide in fiecare zi, de peste zece ani. Nu esti innebunit dupa gustul lui. Nu-l mananci pentru valoarea lui nutritiva. Si poti sa-ti permiti sa comanzi orice altceva. Te mai intreb o data. DE CE COMANZI UN SANDVIS CU UNT DE ARAHIDE IN FIECARE ZI A VIETII TALE?!!!, am strigat.
Speriat, Matt si-a pus incet sandvisul pe farfurie, a privit in podea si a spus in final:
- Pentru ca asta am comandat intotdeauna.
Apoi s-a intors la sandvisul sau si... cu asta s-a incheiat conversatia.

------------------------------------
Toti avem zone de confort. Nu este nici un rau in asta. Dar, cand deveni sclavii propriilor zone de confort, asta e cu totul altceva. Inseamna ca ne sufocam in mod deliberat. [...]

Un lucru e cert: cata vreme va aflati in zona de confort, nu evoluati. Sigur, este inconfortabil sa iesiti de acolo. Dar, credeti-ma, este singura cale de a progresa.